Loading ...
Witgoed Europa

Rechten en plichten tijdens de garantieperiode

Witgoed Europa: Beste keuze voor voordelig witgoed met kwaliteit.

Rechten en plichten tijdens de garantieperiode

Als klant van Witgoed Europa heb je bepaalde rechten en plichten, tijdens de garantieperiode.

  • Garantie wasmachines: Garantie 1 jaar of anders vermeld
  • Garantie wasdroger: Garantie 1 jaar of anders vermeld
  • Garantie vaatwassers: Garantie 1 jaar of anders vermeld
  • Conditie producten: tweedehands volledig gereviseerd
  • Oude apparaat: kosteloos afgevoerd

Jouw rechten

Je hebt recht op een deugdelijk product. Het gekochte product moet voldoen aan wat je in redelijkheid van dit product mag verwachten. Een product waarvan de garantie of economische levensduur nog niet verlopen is, moet voldoen aan wat je bij normaal gebruik mag verwachten.

Wanneer je een product hebt gekocht bij Witgoed Europa en het product voldoet niet aan de verwachtingen die je als consument mag hebben, is Witgoed Europa daarvoor aansprakelijk. Dit houdt in dat Witgoed Europa wettelijk verplicht is jou een deugdelijk product te leveren. Als jouw verwachtingen onjuist waren, te hoog of onrealistisch en het product is wel deugdelijk, is Witgoed Europa uiteraard niet aansprakelijk.

Als je een product hebt gekocht dat een gebrek vertoont, heb je geen recht om meteen jouw geld terug te eisen. Je moet Witgoed Europa altijd in de gelegenheid stellen het product te repareren of te vervangen voor een technisch gelijkwaardig product. Als Witgoed Europa dit niet binnen een redelijke termijn kan doen, dan kan je de overeenkomst ontbinden. Met andere woorden: je hebt recht op geld terug als Witgoed Europa jouw product niet binnen een redelijk termijn van ongeveer 14 dagen kan herstellen of omruilen.

Garantievoorwaarden

1. Kwaliteit

De ondernemer is verplicht een product af te leveren dat aan de overeenkomst beantwoordt. Het product beantwoordt niet aan de
overeenkomst, indien het niet de eigenschappen bezit die de klant op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Wordt aan deze verwachtingen niet voldaan, dan heeft de consument recht op reparatie respectievelijk vervanging of ontbinding van de aankoop.

Witgoed Europa is een outlet en producten waarop vooraf gaande kenbaar is gemaakt dat deze gebreke hebben in welke vorm dan ook zijn ten alle vrijgesteld.

Producten kunnen alleen geretourneerd worden als dat vooraf kenbaar is gemaakt en schriftelijk overeengekomen, dan wel op de factuur offerte of via email.

2. Garantie

Bij producten die met fabrieksgarantie worden geleverd, zal de klant zich met klachten rechtstreeks tot de fabrikant of importeur wenden. Desgevraagd kan de ondernemer daarbij tussen de klant en de fabrikant of importeur bemiddelen.

Witgoed Europa is op geen enkele wijze aansprakelijk voor producten verkocht zonder fabrieksgarantie. De klant dient zich er van bewust te zijn dat wanneer deze een product aankoopt zonder garantie, er nimmer aanspraak gemaakt kan worden op enige vorm van fabrieksgarantie dan wel service of reparatie door Witgoed Europa. Indien een product zonder garantie of met een sterk afwijkende termijn dan 24 maanden verkocht word is Witgoed Europa verplicht om dit kenbaar te maken op de website. In alle andere gevallen mag de klant uitgaan van de garantie bepalingen welke door de fabrikant gegeven worden.

Indien de klant garantie en dus service claimt en het product blijkt niet defect of mankementen te vertonen dan zal Witgoed Europa de klant €49.95 voorrijkosten in rekening brengen alsmede €49.95 per uur voor servicekosten. (minimaal 1 uur word standaard in rekening gebracht). De klant dient zeker te zijn van een defect aan het product. Zaken als verkeerd gebruik, verkeerd geplaatst, onjuist aangesloten, of andere omstandigheden welke de werking van het product beïnvloeden behoren niet tot garantie en of een service claim en Witgoed Europa zal de gemaakte kosten, hetzij in uurloon, reistijd en of andere zaken ten alle tijden in rekening brengen bij de klant. De klant kan ten alle tijden contact opnemen met de afdeling service om advies uitleg en hulp.

Kookplaten en fornuizen, ( gas, elektrisch, keramisch en inductie dienen door een erkend installateur aangesloten te worden. Deze worden zonder gasslang en of stekker geleverd. Enige schade welke ontstaan is door onjuiste aansluiting vallen nimmer onder garantie. Verzekeringsmaatschappijen eisen ook van de consument dat dergelijke producten door een erkend installateur worden aangesloten, in het geval van brand, gaslek, ect zal er niet worden uitgekeerd als blijkt dat boven genoemde niet is nagekomen. Witgoed Europa en onze vervoerder hebben geen erkende installateurs in dienst en zullen nimmer dergelijk product aansluiten.

Ten tijden van de aankoop voorziet Witgoed Europa de klant van een officiële factuur de klant dient deze factuur zorgvuldig te bewaren. Witgoed Europa accepteert geen garantieclaims zonder factuur, alsmede de fabrikant.

Veiligstellen van data op electronica De klant is zelf verantwoordelijk voor het veiligstellen van data. Witgoed Europa en fabrikanten kunnen geen foto’s, notities, e-mails, video’s, of werkbestanden voor u veiligstellen. De klant dient zelf voor garantie of reparatie deze veilig elders hebben opgeslagen, of zich er van bewust zijn dat deze informatie verloren kan gaan. Witgoed Europa en de fabrikant zijn ook niet aansprakelijk wanneer de klant deze weer her installeert na ontvangst product. Externe software welke geïnstalleerd is valt niet onder de garantie van de hardware maar onder de garantie van de software.

3. Eigendomsvoorbehoud

De ondernemer blijft de eigenaar van het verkochte product zolang de klant niet volledig heeft voldaan aan zijn betalingsverplichtingen, met inbegrip van hetgeen hij in verband met het tekortschieten in zijn verplichtingen verschuldigd mocht worden.

4. Betaling

Onverminderd het in bepaalde zal de klant de prijs direct en contant bij de aflevering betalen. Onder contante betaling wordt mede verstaan bijschrijving van het verschuldigde bedrag op een door de ondernemer aangegeven bank.

Door de klant gedane betalingen strekken steeds eerst ter afdoening van alle verschuldigde kosten en rente en vervolgens ter afdoening van opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de klant dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.

5. Termijnen

Bij niet tijdige aflevering dient de klant de ondernemer schriftelijk in gebreke te stellen, tenzij er sprake is van een vaste leveringsdatum (fatale termijn).

6. Klachten

Klachten dienen bij voorkeur schriftelijk per (storingsformulier op de website) en gemotiveerd bij de ondernemer te worden ingediend.

In geval van zichtbare gebreken (uitgesloten van vooraf kenbare schade en of gebreke) dient de klacht terstond na de aflevering te worden ingediend. In alle andere gevallen dient de klacht te worden ingediend binnen bekwame tijd Nadat de klant het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken.

7. Prijzen

Prijzen zijn altijd onder voorbehoud van fouten en of prijsveranderingen Prijzen zijn vaste prijzen, inclusief bezorgkosten. Het is medewerkers niet toegestaan om kortingen te geven, prijzen staan vast in het systeem.

8. Overmacht

Onder overmacht wordt mede verstaan: het niet voldoen door de leveranciers van de ondernemer aan hun verplichtingen, transportmoeilijkheden, brand, stakingen of werk onderbrekingen, import- of handelsverboden. Files, weersinvloeden etc.

9. Schadevergoeding

De ondernemer hoeft geen schade aan de klant te vergoeden die het gevolg is van overmacht.

10. Transport door de klant zelf

Wanneer de klant zelf de aangekochte goederen transporteert, vervoert of in welke hoedanigheid dan ook verplaatst vervalt alle aansprakelijkheid jegens Witgoed Europa.

Schade ontstaan door op onjuiste wijze verwijderen van verpakkingsmaterialen zijn voor risico van de klant. Wanneer een product door klant zelf is afgehaald, en deze door welke reden dan ook retour komt dient de klant daar zelf zorg voor te dragen, het zij via eigen vervoer of via derden. Witgoed Europa is wettelijk in geen geval verplicht reiskosten te vergoeden.

Indien het aangekochte product retour komt dient de klant zorg te dragen voor een stevige verpakking om beschadigingen aan het product te voorkomen. Indien de klant, producten op niet op deugdelijke wijze verpakt, of vervoerd worden producten niet geaccepteerd.

11. Transport door de Ondernemer of door ondernemer ingeschakelde transporteur

Witgoed Europa levert desgewenst de producten tegen vooraf overeengekomen vergoeding. De klant zal van te voren zorg dragen voor een vrije doorgang van woning en of pand. De klant dient vooraf rekening te houden met de afmetingen en het gewicht
van een product.

Producten worden geleverd tot de deur. Witgoed Europa brengt en haalt geen apparaten naar boven en naar beneden. Indien de klant wenst dat het product binnenshuis in de woning geplaatst word geschiet dit geheel op eigen risico.

Direct na aflevering moet de klant zelf de producten controleren, schade moet direct kenbaar gemaakt worden aan Witgoed Europa. Reclamatie achteraf worden niet geaccepteerd door Witgoed Europa.

Tijdig kenbaar gemaakte schade als benoemd kan de klant wanneer deze schade niet vooraf de verkoop kenbaar was gemaakt door Witgoed Europa retour geven aan de chauffeur. Witgoed Europa zal indien voorradig een ander product leveren of het betaalde bedrag retourneren.

Indien een product om welke redenen dan ook retour gezonden word naar Witgoed Europa dient de klant voor een stevige verpakking zorg te dragen. Producten welke niet op dusdanige wijze verpakt zijn worden niet geaccepteerd, wanneer de chauffeur zonder verrichte zaken de klant verlaat word deze verloren rit in rekening gebracht.

Indien de klant niet aanwezig is ten tijden van de bezorging door Witgoed Europa zal een foutvracht in rekening gebracht worden van €39,95

De klant dient zich er van bewust te zijn dat Witgoed Europa in samenwerking met de vervoerder tijd en effort steekt in een levering, vertragingen door verkeershinder, wegwerkzaamheden etc kunnen zich altijd voor doen, dit is onmacht. De klant weet door middel van de bevestiging wanneer de aankoop geleverd word, en dient aanwezig te zijn of dient een derde persoon in te schakelen om de goederen in ontvangst te nemen.

Afvoeren van het oude apparaat is service, wel dient de klant dit vooraf kenbaar te maken inzake de reservering van ruimte in de vrachtwagen. Het product dient afgekoppeld klaar te staan, daar waar de chauffeur het product met de steekwagen kan verwijderden.

12. Retourneren binnen 14 dagen

Indien de klant een nieuwe/tweedehands product wat geen gebreke vertoond ( uitgezonderd van de vooraf kenbaar gemaakte gebreken) wil retourneren. Is dit alleen mogelijk na schriftelijke afspraak met Witgoed Europa.

Indien dat geval dient het product ongebruikt, in originele verpakking retour te komen op eigen kosten van de consument. Heeft de consument geen vervoer dan kan Witgoed Europa voor een vergoeding van 79,- het product ophalen. Het apparaat dient wel beneden neergezet te worden. Alle stickers, labels, handleidingen en toebehoren dienen aanwezig te zijn en niet verwijderd. Witgoed Europa accepteert geen retours zonder de originele factuur. Uitgezonderd van defecten welke voor de klant op voorhand niet kenbaar waren gemaakt. In geval van defect zal Witgoed Europa met de klant overleggen welke de oplossing het best passend is. Omruilen of aankoopbedrag retour. In geen geval zal een extra korting te bedingen zijn.

Scroll naar boven

Storingsformulier